Bratislava/Košice 3. septembra (TASR) – Súkromná nemocnica v košickej mestskej časti Šaca vraj vyberaním paušálneho administratívneho poplatku vo výške 1,2 eura za poskytnuté nadštandardné služby porušuje práva spotrebiteľov. Podľa šéfa Spotrebiteľského centra Miroslava Antoňaka súkromná nemocnica vyberaním tohto poplatku porušuje zákon, nakoľko pri bežnom ambulantnom vyšetrení neposkytuje žiadne nadštandardné služby, ktoré by boli nejakým spôsobom charakterizované. Nemocnica tieto obvinenia odmieta.
Ako zdôraznilo centrum, podľa verejne dostupného cenníka sú nadštandardné služby poskytované len pri hospitalizácii. Pokiaľ je spotrebiteľ nútený uhradiť poplatok vopred pred poskytnutím samotnej služby, alebo poskytovateľ odmietne poskytnutie služby, pokiaľ spotrebiteľ neuhradí poplatok, je takéto konanie v hrubom rozpore s platnou legislatívou a lekárskou morálkou, tvrdí centrum. Kritizuje tiež chýbajúcu možnosť výberu medzi štandardom a nadštandardnom, ako aj to, že sa poplatok platí aj v prípade, že pacienta odporučia na vyšetrenie u iného špecialistu v budove. Centrum sa chce na základe podnetu od pacientov obrátiť aj na orgány kontroly.
Nemocnica Košice-Šaca, a.s., 1. súkromná nemocnica vo svojom stanovisku tvrdí, že paušálny administratívny poplatok zaviedla v súlade s právnym poriadkom, čo mali potvrdiť kontroly kompetentných orgánov. Nemocnica vyzvala Spotrebiteľské centrum, aby sa zdržalo oficiálnych vyjadrení o porušovaní zákona v súvislosti s vyberaním predmetného poplatku. „Toto vyjadrenie vychádza z nepravdivých a skreslených skutočností, ktoré závažným spôsobom zasahujú do zákonom chránených práv zdravotníckeho zariadenia. V závislosti od reakcie Spotrebiteľského centra budeme zvažovať ďalšie právne kroky,“ odkázala v stanovisku nemocnica.