Porucha čítania: Dyslektik neznamená hlupák. Kto je dyslektik?
Povedali by ste, že Thomas Edison bol prihlúpy na školu? Alebo že Walt Disney, Nelson Rockefeller či Agatha Christie boli prostáčikovia?
Povedali by ste, že Thomas Edison bol prihlúpy na školu? Alebo že Walt Disney, Nelson Rockefeller či Agatha Christie boli prostáčikovia?
(Zdroj foto: Stock.adobe.com) V predchádzajúcom článku s názvom Dyslexia: porucha čítania sme si charakterizovali najznámejšiu poruchu čítania. V nasledujúcich riadkoch vám prinášame rady, ako pracovať s dyslektickým dieťaťom. Ako nacvičovať čítanie s dyslektickým
(Zdroj foto: Stock.adobe.com) V predchádzajúcom článku Dysgrafia: porucha písania sme vám opísali, ako dysgrafia vzniká a ako sa prejavuje. Mohlo by sa zdať, že ide o „ľahšiu“ poruchu učenia. Nie je
(Zdroj foto: Stock.adobe.com) Písanie rukou dnes už vnímame ako niečo druhoradé, nepodstatné. Pre deti je však stále veľmi dôležité, a to nielen kvôli samotnému písmu. V škole patrí medzi základné zručnosti, ktorým
(Zdroj foto: Stock.adobe.com) V dnešnej dobe sa zdá, že dyslexiou trpí takmer každé druhé školopovinné dieťa. Je známe, že dyslektici majú problémy s čítaním. Čoraz častejšie sa však spomínajú aj iné, pridružené
(Zdroj foto: AdobeStock.com) Pozornosť je zásadná schopnosť psychiky, ktorá nám umožňuje orientovanie v každodennom živote. Vďaka pozornosti získavame nové informácie, nadobúdame poznatky – ako sa vraví, učíme sa stále. Súčasný
(Zdroj foto: AdobeStock.com) Poruchy učenia sa v odbornej literatúre uvádzajú ako špecifické poruchy vývinu školských zručností (F81). V tomto článku budeme používať zjednodušený pojem poruchy učenia. Čo môžeme urobiť pre svoje dieťa,