Bratislava 8. februára (TASR) – Na celom Slovensku dnes štartuje 17. ročník Valentínskej kvapky krvi, ktorej hlavným cieľom je osloviť najmä mladých ľudí a šíriť myšlienku darcovstva. Kampaň organizuje Slovenský červený kríž (SČK) v spolupráci s Národnou transfúznou službou (NTS) a hematologicko-transfuziologickými oddeleniami nemocníc.
„Cieľovou skupinou kampane sú všetci ľudia, ale najmä prvodarcovia, čiže mladí ľudia. Keď chcú, môžu sa k nim samozrejme pridať aj ich rodinní príslušníci,“ uviedla pre TASR Silvia Kostelná, poverená zastupovaním generálnej sekretárky SČK. Do kampane sa každý rok pridáva viac ľudí. Vlani sa zapojilo 25.019 darcov – asi o 5000 viac ako v roku 2010, v roku 2009 sa pritom pridalo len necelých 18.000 ľudí. Valentínska kvapka krvi pritiahla v posledných dvoch rokoch asi 5000 prvodarcov. „Je tam rastúca tendencia, pretože kampaň sa dostáva do povedomia. Zapája sa stále viac a viac ľudí, ktorí o nej počuli a teraz sa do nej aktívnejšie zapojili,“ doplnila Kostelná.
„Darujem krv prvýkrát a musím povedať, že myšlienka darovania je naozaj pekná vec. Človek sám nikdy nevie, kedy možno bude potrebovať krv. Darcov je stále menej a menej, ľudia v dnešnej dobe majú viac starostí ako radostí a toto je vec, na ktorú myslia až v druhom rade,“ povedal pre TASR darca, ktorý sa do kampane zapojil hneď v jej prvý deň.
Akcia potrvá do 9. marca. Kostelná uviedla, že v tomto čase sa zintenzívnia mobilné výjazdy NTS. Organizátorov oslovujú firmy, školy či obchodné centrá, ktoré sú ochotné poskytnúť svoje priestory pre tento účel.
Tvárami tohtoročnej kampane sú herci Kristína Svarinská a Juraj Ďuriš. Heslo aktuálneho ročníka Valentínskej kvapky krvi znie Zachráň romantiku. Daruj krv.
„Dnešnú akciu sme sa rozhodli zorganizovať pre našich zamestnancov, rovnako pre ich rodinných príslušníkov a prišlo ju podporiť niekoľko desiatok našich kolegov, čo nás samozrejme veľmi teší,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Lidl SR Jana Čupková. Firma je sponzorom tohtoročnej kampane.